טיסות זולות

גאדג'טיפ: כך תמצאו טיסות זולות באינטרנט – Gadgety

בתור אחד מה”נוסעים המתמידים” של צוות ג’אדגטי החלטתי שהגיע הזמן חלוק בידע שהצטבר וללמד אחרים איך למצוא טיסות בזול ומדוע המושג של לטוס לחו”ל כבר לא יקר כמו שהוא היה פעם וישראלים רבים מעדיפים לטוס לנופש מאשר לבלות את הנופש שלהם בארץ, רמז… בארץ יותר יקר.
הדבר החשוב ביותר שצריך להבין הוא שחופשה יכולה להיות דבר יקר. כל אחד מעדיף לנפוש בדרך שלו, בין אם מדובר במלונות יקרים, הוסטלים או במקרה שלי – אצל אנשים (אני Couchsurfer), אבל אין סיבה שהטיסה מנקודה א’ לנקודה ב’ תהיה יקרה… אפשר לחסוך על ידי מציאת טיסות זולות באינטרנט ולהשקיע את הכסף בשדרוג החופשה עצמה או בחופשה הבאה.
כלל האצבע בנוגע לטיסות זולות הוא גמישות, ככל שאתם גמישים יותר כך תוכלו להוזיל לעצמכם את הטיסה:
דוגמה לגמישות ביעדים אפשר למצוא במגוון יעדים באירופה, מאחר וחברות תעופה מעדיפות לנתב את הטיסות הזולות (LOW COST) שלהן לנמלים קטנים יותר על מנת לשלם מיסים נמוכים. זוהי גם הסיבה שבזכותה ניתן למצוא טיסות זולות מנמל עובדה באילת ובהמשך גם משדה התעופה רמון החדש.
לפניכם מספר דוגמאות לנמלי תעופה קטנים ולאן אפשר להגיע מהם:
אלו רק שלוש דוגמאות מרשימה ארוכה של שדות תעופה “זולים” הקיימים היום ברחבי העולם ולא רק באירופה. הדרך הפשוטה ביותר למצוא אותם היא להשתמש במנועי החיפוש ולסמן רדיוס סביב היעד המבוקש או לאפשר שדות תעופה קרובים ליעד, אך חלק זה יוסבר בהמשך.
בעוד רוב הטיסות שאנשים רגילים לקנות הן טיסות “הכל כלול” הכוללות ארוחה במהלך הטיסה, כבודה ועוד. טיסות זולות (LOW COST) הן ההפך המלא, כאשר בפועל שום דבר לא כלול ויש להוסיף כסף בעבור דברים כגון אוכל, כבודה, צ’ק אין בשדה ועוד. חלק מחברות ה-LOW COST שפועלות מישראל הן: easyJet, Transavia, Wizz Air, Ryanair, Blue Air.
העיקרון המנחה בטיסות LOW COST הוא שהלקוח יכול לבחור את הדברים שהוא זקוק להם ואין לו צורך לשלם בעבור דברים שהוא לא מנצל, דוגמת כבודה במשקל של 23 ק”ג, המשקל הממוצע לכבודה בטיסות רגילות, מה שמוזיל את הכרטיס בחישוב הסופי.
השוואה בין טיסות רגילות ל-LOW COST:
פופולריות טיסות הזולות גרמה לחברות תעופה רגילות לשלב כרטיסי LOW COST בהיצע הכרטיסים של החברה, דבר שיכול לגרום לבלבול אצל אנשים שאינם מודעים לפרטי הטיסה המלאים. דוגמה לכך היא חברת אל על הישראלית שביטלה את מותג ה-LOW COST שלה, UP, והוסיפה במקום אפשרות לכרטיס ה-LITE שמגיע ללא כבודה לבטן המטוס, אלא רק פריט לתא הנוסעים במחיר מוזל, והם לא היחידים שפועלים בדרך הזאת כיום.
אחד החלקים החשובים ביותר אליהם צריך לשים לב בטיסות היא הכבודה אותה אתם לוקחים אתכם לטיסה, זו מתחלקת ל-2 סוגים:
בעוד בטיסות רגילות מקבלים זכאות לכבודה אחת שעולה עם האדם לטיסה וכבודה אחת שנשלחת לבטן המטוס, בטיסות ה-LOW COST מקבלים זכאות רק לכבודה אחת שעולה עם האדם לטיסה במידות ומשקל משתנים. דגש חשוב שיש בנושא זה הוא האימוץ של חברות תעופה רגילות (לא חברות LOW COST), דוגמת אל על הישראלית, שיצרו כרטיסים מוזלים במתכונת LOW COST שמגיעים ללא כבודה בחינם לבטן המטוס, אלא בתשלום, ואז צריך לשים לב לאותיות הקטנות בהזמנה.
בתחום ה-LOW COST נוסף שינוי חדש בכבודה בחברות התעופה WIZZ ו-Ryanair ששינו את המדיניות והקטינו את גודל הפריט שאפשר לעלות איתו למטוס בחינם לפריט קטן יותר, כשהן מוסיפות אפשרות לפריט גדול יותר בנוסף לקטן בקניית כרטיס Priority בתשלום נוסף.
רשימה חלקית של חברות התעופה (תמיד מומלץ לבדוק באתר חברת התעופה על מנת לוודא פרטים מדוייקים):
במידה והפריט שאתם לוקחים איתכם חורג מהמגבלות של חברת התעופה והוא נבדק על ידי נציגי החברה בשדה, תתבקשו לרוב לשלם “קנס” על החריגה בכבודה. שימו לב היטב למגבלות ובדקו מראש בשביל למנוע עוגמת נפש.
הדרך הפשוטה ביותר לחסוך בטיסה היא לקחת רק “תיק גב / טרולי” ללא כבודה נוספת לבטן המטוס, או להפך (בחברות שניתן) – לקחת תיק קטן יחד עם כבודה במשקל נמוך של עד 10 ק”ג וכו’. אפשרות נוספת שקיימת בחברות ה-LOW COST היא לערבב בין האפשרויות. במידה וטסים כדי לעשות שופינג, אפשר לא לשלם על מזוודה בהלוך, אלא רק בחזור וכך לחסוך כסף נוסף.
דוגמה למחירי תיקים ומזוודות בחברת WIZZ בטיסה לבודפשט, המחירים הם לכיוון אחד:
כיום ישנן אפשרויות רבות ומגוונות לחפש טיסות, החל מאתרים ישראלים ועד מנועי חיפוש בחו”ל דוגמת SkyScanner, עליו אני ממליץ באופן אישי ועליו ארחיב עוד בהמשך. יש להבדיל בין אתרים שהם אתרי השוואת מחירים לבין אתרים שמשמשים גם כסוכנים ומוכרים בעצמם את כרטיסי הטיסה, לדוגמה:
תמיד מומלץ לבדוק טיסה שאתם מחפשים ביותר מאתר אחד מאחר שמחירים יכולים להשתנות בין סוכנים לסוכנים ולא תמיד כולם מוצגים בכל מנועי החיפוש. הפתרונות של Hidden Flights וחוליו מתאימים יותר לאנשים שאין להם יעד מוגדר מראש או שיכולים לטוס בהתראה קצרה כפי שקורה בטיסות של חוליו לרוב.
כמו שנאמר, אתר החיפוש המומלץ שלי באופן אישי הוא Skyscanner, שנותן השוואת מחירים בין סוכני כרטיסים מרובים (גם ישראלים) ומאפשר חיפוש והצגת תוצאות מתקדמים, החל מחיפוש לפי מדינת יעד, דרך הצגת מחירים חודשיים ועד הצגת גרף מחירים שבועי – כל אלו כלים שמאפשרים לשחק בתאריך וביעד ולמצוא את הטיסה הזולה ביותר לצרכים שלכם:
בעוד האפליקציה של Skyscanner היא פתרון נוח למציאת טיסה זולה, חלק מהאפשרויות זמינות רק בגרסת הדפדפן של האתר. אפשרות נוספת למתקדמים יותר היא ביצוע החיפוש דרך הדפדפן במצב נסתר (Incognito), המונע מקבצי “קוקיז” (Cookies) שנשמרים במחשב לגרום לעליית מחירים.
חברת ה-LOW COST הפופולרית WIZZ AIR מקבלת מקטע משלה בגלל מאפיין ייחודי הקיים בחברה ולא נמצא בחברות אחרות, מועדון החברים “WIZZ Discount Club”. מדובר על מועדון בתשלום אותו החברה מציע ללקוחות ב-2 מסלולים:
המועדון מעניק הנחות על כרטיסי הטיסה עם מינימום 10 אירו הנחה על תעריף הטיסה והנחה של מינימום 5 אירו למזוודות של 20 ו-32 ק”ג, כאשר חברי מועדון מקבלים מדי פעם מבצעי הנחה של 20% על מגוון טיסות.
באופן די גורף, אפילו אם מזמינים טיסה רק פעם אחת וטסים לבד, השימוש בהנחת המועדון יוזיל את עלות הטיסה אפילו כשמחשיבים את עלות המועדון עצמו בסכום הכללי ויותר מכך במידה וטסים מספר אנשים או אם מתכננים לטוס יותר מפעם אחת בשנה בה החברות למועדון תקפה.
בנוסף למגוון האתרים הגדול והאפליקציות השונות, פורח גם תחום קבוצות הפייסבוק בהן ניתן למצוא דילים משתלמים, מבלי הצורך לבצע חיפוש עצמאי. אחד העמודים המוכרים בארץ הוא “טיסות סודיות” , עמוד בעל למעלה מ-300 אלף עוקבים בו ניתן למצוא דילים יומיים בנוסף לצט בוט המאפשר לבצע חיפוש אחרי טיסות. מלבד העמוד קיים גם ערוץ טלגרם בו מפורסמים דילים באופן תדיר.
אחת האפשרויות הטובות ביותר לטוס לחו”ל בזול מישראל מגיעה משדה התעופה בעובדה, אותו יחליף בקרוב שדה התעופה רמון. בשני המקרים מדובר בשדות תעופה בחלק הדרומי ביותר בארץ, המשמשים כפתרון זול בעבור טיסות LOW COST מישראל ולישראל ממגוון מקומות. הסיבה? תמריץ כלכלי שהמדינה נותנת לחברות בדמות פטור ממיסים ומענקים בעבור תיירים.
מה שזה מעניק לנו הוא פתרון זול במיוחד לטיסות לחו”ל למרות שמגוון היעדים קטן יותר. יש לזכור כי גם הדרך לאילת אינה זולה או מהירה במיוחד.
ניקח כמה טיסות כדוגמה (טיסות WIZZ במחיר מוזל לחברי מועדון):
פתרון נוסף למתקדמים הוא בניית מקטעי טיסה נפרדים. בניגוד לטיסות קונקשיין שבהן חברת התעופה היא זו שמבצעת את הקישור בין טיסה א’ לטיסה ב’ ולוקחת אחריות במידה והלקוח מפספס את הטיסה השניה שלו, טיסה באמצעות מקטעים מתבצעת על ידי האדם עצמו, תוך לקיחת סיכון מסויים כי יפספס את טיסת ההמשך.
הסיבה ליצירת טיסה מסוג זה היא שלא כל היעדים זמינים ישירות מישראל. ניתן לבצע עצירה עצמאית במדינות בדרך וליצור טיסות בפחות מ-50 דולר ליעדים מרובים באירופה.
דבר נוסף אותו ניתן לעשות זה לטוס דרך מספר מדינות באמצעות טיסות זולות. בעוד טיסה וחזרה מיעד מסויים יכולה להיות יקרה יותר, טיסה ליעד ראשי ומשם ליעד נוסף ואז חזרה לארץ יכולה להיות פתרון זול יותר.
מי שתר אחר טיסות זולות לחו”ל בדרך כלל יוותר על בחירת המושב, זו כרוכה לרוב בתשלום נוסף בטיסות מסוג זה. בין אם אתם מחליטים לבחור את המושב שלכם בעצמכם או לתת לחברת התעופה לעשות זאת עבורכם, לא מזיק לדעת איפה תשבו בטיסה, מה המיקום המדויק במטוס והאם ישנן הפרעות כלשהן, אולי פחות מקום לרגליים, כסא שלא נשען לאחור עד הסוף ועוד.
כדי לדעת כמה שיותר פרטים על המושב שלכם בטיסה, ניתן לפנות לאתר Seat Guru של Trip Advisor, שם תוכלו למצוא מידע על סידורי הישיבה של המטוס בו תטוסו. דרך האתר תוכלו להזין את חברת התעופה בה אתם טסים, את תאריך הטיסה ואת מספר הטיסה, כדי שמנוע החיפוש באתר יוכל לאתר את סוג המטוס בו תטוסו ולהציג בפניכם את סידור המושבים בטיסה שלכם.
את הסיכום הזה אני כותב בזמן שאני יושב בטרמינל 1 ומחכה לטיסה לבודפשט לגיחת סופ”ש קצרה. העיקרון החשוב ביותר שלי בנוגע לחופשות וטיסות הוא הצורך להבין שלא מדובר על “מותרות” או משהו “מיוחד” שצריך לעשות פעם פעמיים בשנה. העלויות בחו”ל זולות ברוב המקרים המוחלט מהארץ והשילוב עם טיסות זולות הופך את זה למשהו שאפשר לעשות באופן קבוע.
אני מבלה לא מעט זמן בטיסות במהלך השנים האחרונות, כשאני נשען בעיקר על טיסות זולות (LOW COST) שאפשר למצוא במחיר מוזל מאוד, אך לא רק. אפשר למצוא גם טיסות רגילות במחירים נמוכים עם קצת חיפוש. באופן אישי אני טס עם תיק גב גדול שמתאים לדרישות חברות התעופה מבלי צורך לקחת מזוודה נוספת, מה שחוסך זמן ביציאה ובכניסה אל השדה, מאחר ואין לי צורך למסור מזוודה שתגיע לבטן המטוס .
רבים מהאנשים שרוצים לטוס מעדיפים טיסות צהריים, כאשר טיסות ה-LOW COST לרוב נקבעות לשעה מוקדמת מאוד או מאוחרת מאוד. דעה רווחת היא שאם אתם טסים מאוחר ליעד או חוזרים מוקדם מאוד מהיעד שאליו טסתם אז “שרפתם יום”, אך הגישה שלי הפוכה – במידה וטסתי מוקדם בבוקר אז הרווחתי את היום שלפני, או אם טסתי ליעד מאוחר בלילה אז הרווחתי את כל היום הבא ביעד במקום לטוס בבוקר.
הדבר הכי חשוב שאני רוצה שאנשים ילמדו מהמדריך הזה הוא שטיסות הן לא דבר מיוחד או יקר, לרוב גם בשקלול עלות הלינה והטיסה יחד מקבלים חיסכון עצום לעומת חופשה בארץ, תוך שמקבלים תמורה גבוהה בהרבה למחיר כשרואים מקומות חדשים.
הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.
*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

source

עוד פוסטים בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.