טיסות זולות

האפליקציה הישראלית שתאתר עבורכם טיסות זולות שקשה למצוא – תיירות ותעופה – TheMarker

קבוצת גוליבר פיתחה את אפליקציית Hidden Flights עם גיורא מנדל, מייסד אפליקציית הזמנת הטיסות חוליו ■ מנדל: האפליקציה מציגה מחירים דומים לאלה של חברות התעופה
אפליקציה ישראלית חדשה להזמנת טיסות בשם Hidden Flights, שהושקה בימים אלה, תנסה לאיים על סוכני הנסיעות באמצעות הגשה נוחה של כרטיסי טיסה זולים שקשה למצוא. את האפליקציה יצרה קבוצת גוליבר עם גיורא מנדל, המייסד של אפליקציית הזמנת הטיסות ברגע באחרון חוליו.
לטענת מנדל, האפליקציה מציגה מחירים דומים לאלה שמציעות חברות התעופה ללקוח בהזמנה ישירה, ללא התערבות של סוכן נסיעות בתהליך, שעלולה להקפיץ את המחיר. עם זאת, ניתן להגיע לכרטיסי הטיסה הזולים האלה גם בלי האפליקציה, בחיפוש ישיר באתר של חברת התעופה, אף כי בחלק מהמקרים המחיר באפליקציה עשוי להיות נמוך יותר. בנוסף, אפשר לאתר את הטיסות הזולות גם בחיפוש באתרים בינלאומיים, כגון SkyScanner, שמאפשר לראות את המחירים בכל ימי החודש ולבחור תאריכים שבהם הטיסה תהיה הזולה ביותר.
ועדיין, חלק מהאטרקטיביות של האפליקציה הוא בצורת ההגשה הברורה של ההצעות הזולות ללקוח. עם הכניסה אליה מופיעות כמה הצעות של טיסות זולות ליעדים שונים. מי שרוצה טיסה ספציפית יותר, צריך לסנן את האפשרויות: כמה ימים תימשך החופשה, לאיזה יעד — ולחלופין מה סגנון החופשה (יעדי קזינו, חופשה עירונית, אקסטרים, תרבות וכדומה). משם מועבר המשתמש לחלון הבא, שמציג את כל האפשרויות עם התאריכים והמחירים.
בדקנו מה החיסכון שהגולשים יכולים להשיג באמצעות האפליקציה. כך למשל, טיסה לרומא דרך איסטנבול ב–8–11 ביולי עולה באפליקציה 1,252 שקל (כ–324 דולר), אך מתברר שבאתר חברת התעופה פגסוס המחיר נמוך יותר — 304 דולר. כשמחפשים את הטיסה הזאת אצל סוכני הנסיעות מגלים שמחירה הוא 460 דולר. אמנם האפליקציה אמורה להציג את המחיר הנמוך ביותר, אבל במקרה הזה הזמנה ישירות באתר חברת התעופה, בלי להמשיך את התהליך באפליקציה, היתה זולה יותר.
חשוב לשים לב גם למחיר שמציגה האפליקציה כמחיר שוק. במקרה של הטיסה הזאת, מחיר השוק שציינה האפליקציה הוא 2,200 שקל (כ–570 דולר), בזמן שסוכני הנסיעות מוכרים את הטיסה במחיר נמוך מזה ב–110 דולר.
טיסה נוספת שבדקנו את האטרקטיביות שלה היתה לברלין, אף היא דרך איסטנבול. הטיסה יוצאת ב–2 ביוני, חוזרת ב–6 ביוני ומחירה 731 שקל (כ–190 דולר) באפליקציה. אצל סוכני הנסיעות היא עולה 289 דולר, ואילו באתר חברת התעופה מחירה 237 דולר. אגב, גם במקרה הזה באפליקציה צוין כי מחיר השוק הוא 1,870 שקל (484 דולר), ולא כך הדבר. לכן לא כדאי לסמוך על המחיר המצוין באפליקציה, וכדאי לבדוק לבד עד כמה ההוזלה משמעותית.
אין אפשרות לבחור 
רק בטיסות ישירות
בעיה מרכזית באפליקציה היא שאין אפשרות לסנן את התוצאות לפי טיסות שאינן כרוכות בעצירת ביניים, וכך יוצא שבמרבית המקרים שבדקנו, ההצעות עם המחירים הנמוכים המוצגות לגולש דורשות טיסה ארוכה ועוברות דרך שדה התעופה באיסטנבול, אפילו ליעדים קרובים יחסית באירופה, כמו רומא, פריז או ברלין.
חסרון נוסף הוא שאין אפשרות לבחור תאריכים ספציפיים לחופשה, והאפשרות היחידה היא לקבל תוצאות של טיסות זולות על כלל התאריכים הרלוונטיים בחודש נתון. “המערכת לוקחת מיליוני אפשרויות של טיסות בתקופה של 180 יום, ועושה בדיקה מהירה כדי למצוא את המחירים האטרקטיביים ביותר. היא מציעה חיפוש לא נוקשה, וכך אנחנו מוצאים את התוצאות הכי טובות”, מסביר מנדל.
היתרון הוא שהליך ההזמנה כולו מתבצע באפליקציה, והלקוח אינו מועבר לאתר חברת התעופה לביצוע ההזמנה, כפי שקורה באתרים בינלאומיים שמציגים מחירים של גורמים שונים בענף הנסיעות. האפליקציה מבצעת את ההזמנה בעבור הלקוח דרך חברת התעופה, אבל בזה נגמר הקשר בין הלקוח לאפליקציה. “אנחנו אפליקציה לחיפוש טיסות ולא להזמנת טיסות. איננו מתעסקים במכירה, אלא במציאת הטיסה הזולה ביותר לפי הגדרות הלקוח, ונותנים לו את השירות הזה”, אומר מנדל.
בסופו של דבר, אחרי ביצוע ההזמנה, הלקוח מתנהל מול חברת התעופה ולא מול נציגי האפליקציה. “כשלקוח בוחר טיסה מסוימת באפליקציות או אתרים אחרים לחיפוש מחירי טיסות, הוא מועבר לאתר של חברת התעופה או לסוכן נסיעות. שם הוא עושה את ההזמנה, וכך אותו אתר שבו התחיל החיפוש מקבל את העמלה בגין ההזמנה. אנחנו החלטנו שזה ממש לא נוח, ולכן את כל ההליך עושים אצלנו באפליקציה. המערכת שלנו מלבישה את ההזמנה שנוצרה על האתר של חברת התעופה, ואז מתבצעת ההזמנה בלי שאנחנו באמצע. המייל הראשון שהלקוח מקבל הוא של חברת התעופה”, אומר מנדל.
אז אם החברה לא משמשת כגורם שמעביר את ההזמנה לחברת התעופה, איך היא מרוויחה? “כולם יודעים שחוליו וגוליבר לא עושים משהו בלי להרוויח — וגם כאן אותו הדבר. במקרה הזה אנחנו נותנים ללקוח את 
האפשרות להחליט כמה הוא משלם לנו, בסגנון טיפ, ואם הוא בוחר לא לתת טיפ — הוא יכול במקום לשתף את העובדה שביצע את ההזמנה באפליקציה ברשתות החברתיות.
“בחלון שלפני הבוקינג הסופי עולה אפשרות השארת הטיפ שנקבעות לפי מחיר הטיסה. ככל שהמחיר גבוה יותר כך הטיפ גבוה יותר, והלקוח מחליט מה מתאים לו לתת לנו. בינתיים היו כ–50 הזמנות, והטיפ הממוצע היה 12 דולר. אנחנו חששנו שכל הישראלים יעדיפו רק לשתף ברשתות החברתיות, אבל מתברר שטעינו ורובם נתנו טיפ”, אומר מנדל.

source

עוד פוסטים בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.