סודות אילת

מיליארד סינים עברו לקנות באינטרנט – מה קורה כשעוקצים אותם? – TheMarker

סטארט-אפ ביטוח שהקים ג'ק מא, מייסד עליבאבא, עם שותפים סינים עיצב מחדש את האקו-סיסטם של המסחר המקוון בסין
מהפכת האינטרנט העולמית הגיעה לסין בעשור הראשון של המאה ה-21, כמו לשאר העולם. אבל המהפכה האמיתית של האינטרנט בסין התרחשה בעשור האחרון, אז הסינים החלו לרכוש באופן שיטתי באתרי מסחר מקוונים – יותר מבחנויות פיזיות. אתרי הרכישה הפופולריים בסין הם רשת עליבאבא, שנהפכה ל"אמזון הסינית", ורשת האופנה הסינית שיין, שידועה בביגוד זול שמיוצר בסין וצמחה בשנים האחרונות לממדי ענק.
הסינים רוכשים ברשת הכל, אפילו יותר מישראלים. מי מבטח את היקפי המסחר הגדולים האלה? המוני הלקוחות הסינים שעברו במהירות מרכישה בחנויות לרכישה באתרים שחלקם עלומים זקוקים לביטחון צרכני – לדעת שאם יקבלו מוצר פגום הם יקבלו פיצוי ראוי.
לשם כך הוקם ב-2013 סטארט-אפ הביטוח הסיני ZhongAn. החברה היא לא סטארט-אפ במובן הקונבנציונלי – היא לא הוקמה על ידי שני צעירים בדירת מרתף קטנה עם אפס מזומנים ואטריות זולות – אלא על ידי המייסדים של ענקיות האינטרנט הסיני: ג'ק מא, מייסד עליבאבא, פוני מא מטנסנט ומא מינז'גז'ה מקבוצת הביטוח פינג-אן. כלומר, כבר מלכתחילה היא צוידה במשאבים רבים וגב פיננסי עסקי חזק.
אולם, הסטארט-אפ הזה בהחלט חדשני, והוא עיצב מחדש את שוק הביטוח הסיני באמצעות טכנולוגיה של ניתוח נתונים מבוססת ביג דאטה. זאת חברת הביטוח הגדולה הראשונה בסין שהתקדמה לטכנולוגיה הזאת. ההתבססות על מאגרי המידע העצומים של השוק הסיני, שתפחו במהירות ככל שעוד ועוד סינים נהרו לרכוש סמארטפונים, איפשרו לחברה לספק תמחור מדויק לביטוח הרכישות בזמן אמת – נדבך ביטוחי חשוב ששינה את האקו-סיסטם של האינטרנט הסיני כולו.
החברה, שבין משקיעיה קרן ההשקעות היפנית סופטבנק וקבוצת הפיננסים Ant, החלה את דרכה בביטוחים לקונים המקוונים של עליבאבא, ומשם התרחבה לשירותי ביטוח בפלטפורמות נוספות ברשת, וכך סיפקה ביטחון לרוכשים באתרים לא מוכרים. כיום היא מציעה ביטוח מקוון לסוגים שונים של מוצרים מקוונים: ממוצרי אופנה ולייפסטייל, דרך ביטוח בריאות ואלקטרוניקה, ועד טיסות וחופשות.
הטכנולוגיה החדשנית של ZhongAn בשילוב עם הצמיחה המטאורית של שוק המסחר המקוון בסין הזניקו את הסטארט-אפ תוך שנים ספורות לגודל של קבוצת אחזקות. הסטארט-אפ הונפק בהונג קונג ב-2017, וגייס 1.75 מיליארד דולר – ההנפקה השנייה בגודלה בהונג קונג באותה שנה.
בשנים האחרונות הקימה ZhongAn מספר חברות בנות. המעניינת שבהן היא ZhongAn Technology, המתמקדת במחקר ופיתוח של טכנולוגיה חדשנית בתחומים כמו בלוקצ'יין, בינה מלאכותית, מיחשוב ענן וניתוח דאטה. ב-2018 הקימה את פלטפורמת SaaS יחד עם חברת הביטוח הסינית AXA Tianping, שמציעה לחברות שירותים טכנולוגיים מתקדמים כמו ניתוח ביג דאטה של נתוני תיקים רפואיים של בתי חולים ומרכזים רפואיים.

הפוסט מיליארד סינים עברו לקנות באינטרנט – מה קורה כשעוקצים אותם? – TheMarker הופיע לראשונה ב-טיסות זולות – השוואת מחירי טיסות לחול ב-תורזול.

source

כתיבת תגובה