טיסות זולות

ריינאייר: מאירופה לישראל ב-30€ – אבל עדיין לא בשבילכם – ynet ידיעות אחרונות

נתחיל בבשורה הטובה. חברת האולטרה לואו-קוסט הגדולה באירופה, ריינאייר, מתחילה לטוס לישראל במחירים שיתחילו ב-29.99€ לכיוון. הבשורה הפחות טובה: מדובר בטיסות ממספר יעדים באירופה לנמל התעופה בעובדה, ואלה מיועדות להבאתם של תיירים בעונת החורף.

לא בשבילכם, כנראה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

לא בשבילכם, כנראה(צילום: shutterstock)


חברת התעופה האירית שחולשת כמעט על 40 אחוזים מהמושבים המוזלים באירופה הודיעה הבוקר (ג’) כי היא מתחילה לבצע “ניסוי” עם טיסות לישראל, כפי שנכתב לראשונה ב-ynet ו”‘ידיעות אחרונות”.
 
לדברי דיוויד אובריאן, המנהל המסחרי של החברה, הוחלט על ביצוע טיסות ניסוי בחורף הקרוב ממספר יעדים באירופה בהם בודפשט וקרקוב לנמל התעופה בעובדה.
מדובר בסך הכל בשש טיסות שבועיות. בשיחה עם ynet אמר: “אנחנו מתכוונים להביא תיירים מיעדים אלה שמחפשים חופשת שמש בחורף. לא מדובר בתיירים שבהכרח התכוונו להגיע לאילת, אלא בתיירים שיבואו בגלל המחיר המפתה. הרבה תיירים מיעדים אלה טסים בחורף לאיים הקנאריים, אבל פה מדובר ביעד שהוא קצר בכמעט שעתיים לכל כיוון עם מחיר מאוד אטרקטיבי”, אמר.
 
לשאלה מדוע ריינאייר לא טסה לתל אביב, אמר אובריאן כי לחברה לא כדאי כלכלית, בתנאים הנוכחיים, לטוס לתל אביב. “אם אני יכול להפעיל מטוס בין אתונה לסנטוריני בכמה סבבים ביום, לא כדאי לי להפעיל טיסות לישראל בסבב אחד ביום עם עלות מאד גבוהה.

אובריאן. מעדיף את סנטוריני (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)

אובריאן. מעדיף את סנטוריני(צילום: דני שדה)

“אנחנו מנהלים מגעים עם הרשויות בישראל על טיסות מתל אביב, אבל לא מצליחים לקבל את מה שאנחנו מבקשים. אין לנו טענות נגד הרשויות ובכלל זה לא רשות שדות התעופה, שכן הם מציגים כל שנה גידול וזה אומר שמבחינתם הם מסתדרים טוב. אבל אנחנו לא ‘איזיג’ט ואנחנו לא פועלים בתנאים האלה.
 
“האופרציה של נתב”ג לא מתאימה לדרך שבה אנחנו פועלים והאופרציה שלנו לא מתאימה לדרך של נתב”ג. אנחנו לא רוצים להשתתף בשוק התיירות הישראלי בכל מחיר. מטוס שלנו שמגיע לישראל יכול באותה העת לבצע יותר סבבים באירופה ומבחינתנו זה הרבה יותר כלכלי”.
 
יצויין כי חברת ריינאייר החלה את ה”רומן” שלה עם ישראל כבר לפני עשור. ב-2005 ביקר בישראל ברנרד ברגר, מי שהיה אחראי על בחינת יעדים חדשים של החברה. ברגר ביקר כמה פעמים בישראל, נפגש עם שרי תיירות מתחלפים ומנכ”לי משרד התיירות והתחבורה ואמר כי החברה מתכוונת לבצע טיסות מרומא לישראל וכן מיעדים אחרים במחירים של כ-60€ לכיוון, לפני מסים. אולם בכל הפעמים, הרעיונות לא הבשילו לכדי תחילת טיסות לישראל.

"אנחנו לא איזיג'ט" (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

"אנחנו לא איזיג'ט"(צילום: shutterstock)

בשלוש השנים האחרונות ביקרו משלחות של החברה מספר פעמים בישראל והעלו שורה של בקשות שלא היו מקובלות בתחום התעופה בארץ. בין השאר ביקשו לפטור אותם מאגרות נחיתה בנתב”ג, לבצע קיצור זמן שהייה של המטוסים על הקרקע לפחות מחצי שעה, לאפשר להם לתדלק את המטוסים בעת שהנוסעים מורדים או עולים למטוס וכן שהמטוסים שלהם יחנו צמוד לטרמינל על מנת שהנוסעים יוכלו ללכת ברגל מהמטוס או אליו ולחסוך בכך את הצורך בהעברתם באוטובוסים.
 
חברת ריינאייר הוקמה באירלנד בשנת 1985 והיא חברת התעופה הגדולה ביותר באירופה בהיבט של מספר הנוסעים שהיא מטיסה. יש לה צי של יותר מ-300 מטוסי בואינג 737-800 ועוד מספר דומה בהזמנה. היא מבצעת מדי יום כ-1,600 טיסות מ-74 בסיסים ל-190 יעדים ב-30 מדינות. בשנה שעברה היא הטיסה מעל מאה מיליון נוסעים. על פי התחזית שלה, ב-2024 היא תטיס יותר מ-160 מליון.
 
שר התיירות, יריב לוין, אמר במסיבת העיתונאים עם החברה כי “זה כבוד גדול עבורי לחנוך יחד עם חברת ריינאיר את הקו הראשון לאילת היום.
זוהי הבעת אמון של החברה בישראל וגם בעיר אילת, ואני מאמין שנהיה יעד מצויין לתיירים מאירופה.

משרד התיירות נכון לסייע לחברות התעופה בכל דרך, וכבר בימים אלו אנו מסייעים בתמיכה של 45 אירו לכל מושב המגיע בטיסה בין לאומית לאילת. אנו נמצאים בעיצומו של תהליך בניית ואישור תקציב המדינה, ואני פועל על מנת לשים את התיירות על המפה ולהשקיע כסף על מנת להביא את השינוי החשוב בתחום, אליו אנו שואפים ולו אנו כה זקוקים”.

 

source

עוד פוסטים בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.