טיסות זולות

רעש המטוסים בנתב"ג: "הפכנו לפח הזבל הלילי של אירופה" // נרי ירקוני – הארץ

המחשבה שיש צורך בשדה תעופה בינלאומי נוסף בישראל נולדה במקורה מתוך תפישה מוטעית, כי נמל התעופה בן־גוריון קרוב לגבול הקיבולת שלו. ברם, שדה תעופה בגודל של נתב”ג, שבו שלושה מסלולים עצמאיים, שני טרמינלים ויותר ממאה רחבות חנייה למטוסים, מסוגל להעביר 40–50 מיליון נוסעים בשנה (ערב הקורונה עמד נתב”ג על 24 מיליון). כך מקובל בעולם, וכך אף קבע מינהל התעופה האמריקאי (FAA), האורים והתומים של עולם התעופה. אם אכן צריך שדה בינלאומי נוסף, אין הדבר נובע אפוא ממגבלת הקיבולת של נתב”ג.

source

עוד פוסטים בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.